onsdag 2 februari 2011

motgångar i livet

Alla får motgångar i livet.
I olika slags former.

Jag har en stor motgång just nu.
Och det känns i bland som hela världen har rasat samman.
Man känner att hur man än vänder och vrider så blir det inte riktigt som man har tänkt sig?
Man har drömmar & funderingar och när de rubbas, känn det tufft!

Denna vinterna har det varit mycket sjukdom.
Vattenläckan ställde till stoooora problem.
Det tog all energi & den energin har inte riktigt kommit tillbaka.
Man såg allt arbete jag oh min man lagt ner i pengar och tid på huset försvann.

Allt blev liksom hopplöst
Vi fick & får börja om från
NOLL
Nu står man med en återuppbyggnad på huset.

Som tar TID!
Som tar ORKEN!

Hantverkarna gjorde ett bra jobb med golvet.
Men nu har vi väntat i två dagar, som de lovade förra veckan att de ska komma klinka innanför dörren.
Och att elektrikern skulle komma och fixa golvvärmen.
 Ingen har dykt upp! (än)

Min lilla Bebis är jätte sjuk här hemma, så om en stund väntar sjukhuset mitt iallt.
Jag hoppas vi slipper mer sjukdom nu och att vi går mot ljusare tider.
Och sen hoppas jag på en bra BESKED i eftermiddag!

//Gnällspiken
som kände att avreagera sig lite!


Tillsammans
 är vi Starka!



3 kommentarer:

  1. Hej!! Ja ibland känns det jättejobbigt allt:( men ni ska se att det ordnar sig och ni får nya krafter :)
    Snart är våren här och då är både kök och badrum färdigt! och allt känns mycket bättre ....... Tänker på er..........
    KRAAAAAM Mamma

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att vara två när stormen rasar runt omkring en. Alltid skönt med en stark axel att vila sig mot.

    SvaraRadera
  3. Tjejen..allt kommer bli bra :)
    Det behövs lite motgångar ibland, för sen blir allt så mycket bättre!
    Styrke kramar till hela eran familj *

    SvaraRadera