torsdag 10 februari 2011

Planerar badrum och längtar efter mitt lantkök

Planera ett badrum på korttid är inte lätt.
Är lite smått stressad får jag väl erskänna.
Gammal stil ska bladas med Nytt.
Sen ska man hålla sig inom en budget.
Lätt, svaret är blankt NEJ!
Har ni några tips kanske!
Vi kommer ha både dusch  &
(badkar - en liten relax av delning)


Så här ser det ut just nu


Funderar på ett badkar med tassar?
Lr ska man köra stilrent vitt ett helt vanligt?
Lr ska man ha hörnbadkar med bubbel?








 

Duschen kommer bli inbyggd med två duschväggar som ska kaklas.
Sen blir det en glasdörr in.
Och lite snygg mosaik.
Duschen kommer bli mitt i badrummet.
(Där ni ser att den varit innan)
och badkar längst bort.
Även ett runt fönster ska in där det gamla är nu.
Och ett avlångt längre bort.
Element ska bort.
Blir vattenburen golvvärme!
Panel i taket med snygga spottar!




Den 15e kommer vårat lant - kök.
Har aldrig varit så sugen på att laga "riktig" mat.
På att baka en vanlig äppelpaj.
Att kunna diska och städa!
Ååååå nu är längtan stooooor!

Puss Eleonor


4 kommentarer:

  1. Mmm, det är tråkigt att ekonomin alltid begränsar en. Men tror ni kommer få kanonfint hur ni än gör. Längtar även efter att följa allt som händer med spänning =)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. God natt!

    Lycka till med alla val som ni gör men kan bara rekommendera att ta ljusa bas färger och sen kan man ju piffa till med textiler!
    Eller?

    Ha en fin helg och sov gott!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Ååh vad jag ser fram emot att få se ert kök sen! Vilket kök valde ni!? Det är verkligen inte lätt att välja, man ser så mycket fint överallt... Men för mig är väl klassiskt, lantligt svart-vitrutiga golv, bröstpanel och vitt kakel! Badkaret med tassar skulle jag rösta på också... :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ps. Det där skåpet skulle jag vara spekulant på, om ni tyvärr måste sälja det! Så håll det i minnet... ;) kraaaam

    SvaraRadera