söndag 17 april 2011

Underbara Söndag


























































Underbart när solen skiner när man vaknar!
Man blir så glad!
Idag väntar trädgårdsarbete, målning av Pärlsponten
även mys med familjen.
Igår kväll gjorde jag en påskplantering.
Den runda skålen är ett fynd som min man gjort på Erikshjälpen
för att överraska sin Fru! Åh glad blev hon vill jag lova!
Även En bild på tak och lite väggar i Köket.
(Pärlsponten) som just nu är som en Bastu som sagt...

















Önskar er en myspysig Söndag.

Stor kram
Från Eleonor



Psssst..

Slängde ihop en Muffins smet "Smidigt och gott till 11 kaffet"
Idag blev det med marabooooou CHOCKLAD MED POOOOLKA iiii...



































Leilas Muffins!

Färdigt på: 20 min
Ingredienser
Grundrecept:
100 g smör
2 st ekologiska ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl ekologisk mjölk 3%
1 st citron, skalet
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt


Gör så här

1. Grundrecept:
2. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins,
och 200 grader varmluft om du vill göra små.
3. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
4. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.
5. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.
6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.
7. Fyll med valfri fyllning, se nedan.
8. Grädda i mitetn av ugnen cirka 10 minuter
eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti.
(Provstick med en potatissticka, den ska vara helt torr när när du dragit ut den)
9. Jag sätter alltid mina formar i en muffinsplåt när jag bakar muffins.
Utan plåten så flyter pappersformarna ut och de tappar de lätt formen.
Med plåten som stöd för formarna får man höga och fina muffins!

3 kommentarer:

  1. Hello!

    Ja vilket härligt väder vi har här i staden idag. Har varit ute på en morgonpromenad med vovven. Underbart.

    Mmm vad gott med polkachoklad i muffinsen. Jag är ett stort Leila-fan!

    Ha en fin söndag.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Halloj!

    Hoppas ni haft en bra helg?!

    Jag lägger till dig på min lista så jag hittar hit igen :)

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för goda muffinsar "JÄTTEGODA" Kram mamma

    SvaraRadera