torsdag 6 januari 2011

Ge oss vår!

Nystädat. Ett av två barn sover.
Mannen min är ute i snöstormen med stora kotten och skottar snö.
Är det inte bra med snö snart?
Jag längtar ju till våran, och alla vackra vårblommor. Energi och sol!
Men som det värkar nu kommer det dröja ett tag till.
Idag känner jag mig väldigt osäker på framtiden. Kom på för ett tag sedan att snart är min mammaledighet över. Och jag står utan jobb? Vad ska jag hitta på.
Framtidsdrömmar? Det har jag fullt.
Men frågan är hur man ska förvärkla dem så de inte bara stannar vid en dröm??..
Hur man ska komma vidare..
Kanske plugga? Men minst en kotte till vill vi ju ha i framtiden. och att börja plugga nu då?
Näe, ett jobb skulle sitta fint, och få en bra ekonomi igen.
Den har inte varit för tjock nu när man varit mammaledig i snart tre år.
Får klura ett tag till på detta.
I eftermiddag ska vi åka till min kära mor och äta middag, känns underbart!
Komma från denna lilla övervåning en stund.
Barnen är äntligen pigga också! "Peppar, Peppar"

Ha en mysig dag kära vänner. Baka en kaka. Eller gör någon glad med ett samtal.
Eller bara kura ihop er i soffan och bara mys en stund! I bland behöver man inte göra något!
Utan bara njuta och ge livet en paus!

Puuuuuuss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar