onsdag 12 januari 2011

Hjälp har kört fast i tapet - panelträsket - idér!

Igår skulle mannen min & jag planera inför renoveringen nere.
Även stora rummet på övervåningen.
Men vi har liksom kört fast känns det som.
Köket är vi klara över hur det ska se ut.
Men nu i vardagsrummet är vi sååå osäkra.
 Bröstpanel var tanken med en gammaldags tapet över.
Hittade en underbar tapet som jag inte riktigt kan släppa, grå botten med vita små rosor.
Men då tänkte jag att det kanske blir för mycket i ett sådant rum med en sådan tapet.
Suck. Hjälp mig kära bloggläsare om ni har några idèr!
Det blir stående panel i hela köket nämligen och en stor öppning till matsalen/vardagsrummet.

Panel/tapet? liggande, stående?
I framtiden kommer det även bli dubbeldörrar vid det långa fönstret i hörnet.
och spröjs på fönstrena!

bara massa vatten... men snart ett kök!
Några tips om fina elementskydd?

Nu åker jag och barnen ut till kära Ramona
& dricker en kopp kaffe!

Puss & Kraaam

(Jag hoppas att jag "snart" kan börja fotografera och visa er lite resultat,
och hur vi har det i vårat hem!
Hoppas även att anticimex kommer idag och ger oss goda nyheter!)

2 kommentarer:

  1. När det blir nytt kök för oss
    blir det sandbergstapeter

    elsa i kombination med spont på något sätt

    http://www.sandbergab.se/sv/products/tapeter/Elsa%20(NW)/501-21

    Min fru's blogg
    http://madonnaliljan21.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för tipset, det var en uuuur söt tapet. något att titta på i tapetaffären!
    Lycka till med framtidens kök KRAM!

    SvaraRadera