måndag 10 januari 2011

Mormor Kaffe & Vårkänslor!


mina söta ljuslyktor





















Våren är här!
 



















Idag åkte jag och lilla Kotten ner till min älskade mormor och tog en kopp kaffe!
Det är lugnet att komma dit och bara vara en stund!
Och hon skickade med lite köttgryta hem.
Älskade Mormor! TACK!
Så snart ska jag sätta på lite potatis och vänta in mannen från jobbet.
Stora Kotten var på förskolan idag efter en lång ledighet efter jul.
Men han var så lycklig och nu ligger han och sover efter en busig förmiddag.

Var förbi blomsterbutiken på hem vägen och inhandlade en stor bukett med röda tulpaner.
Helt underbara!
Har riktiga vårkänslor i kroppen!
Solen framme, mildväder! Jiiiiiippi!

Blombuketten är faktist till min man för att han är världens underbaraste,
oh för att han fått ett nytt jobb! Önskar honom all lycka till det!
Så det blir en överraskning till honom när kommer hem från mig och barnen!
Önskar att våran undervåning var klar nu. Gnällspiken tillbaka.
Men det tar så väldigt på krafterna att bo på denna lilla "lilla" övervåning.
Hoppas på väldigt bra besked i veckan när de kommer och mäter plattan på fukt!

Håll tuuuuuummarna gott folk!



//Puss & Kram och ha en fin vårdag!

7 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna! Hoppas att det går fort och att ni slipper trängas på övervåningen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad spännande! Har han blivit uppgraderad!? Hörde att Anders Jonson (hans chef) blivit chef över utlastningen istället...

    Söta ljuslyktor förresten! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack Nina!!
    Tack Tjejen, Ja Therese!
    Han har Anders jobb nu!
    Så han har blivit lite uppgraderad!
    Roligt för honom :)

    Stor kram till er

    SvaraRadera
  4. Hej . Jag svarar här :)
    haha ja men det var 2009 ;) haha.
    Jag älskar att byta färg på vår/höst och vintern ;) sommarn får vara som våren oftast!! haha.
    Nja vi hade ju ett stort kök först innan pojkarna kom , sen satte vi upp en vägg så vi fick ett sovrum till men vi klarade oss inte så länge med det lilla köket.. Så nu har vi tagit ner väggen igen och tillråga på allt så har det runnit vatten ur kylskåpet , så vi fick nytt golv på försäkringen :) så ja lite renorvering men inte så mycket =)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Förresten golvet vi har valt "Forbo" Marmoleum click . Det blev vitt i grunden med gråa rutor i 60x60 . Kan inte förklara så bra men gå in och sök på det på google så får du se själv :)

    SvaraRadera
  6. Håller alla tummar och tår för er. Kan bara ana hur kämpigt ni har det, kramar

    SvaraRadera
  7. En sida du säkert skulle gilla: ljuvligt-hemochinredning.blogspot.com

    SvaraRadera